Old Aussie verhaal

Hai,

Hoe gaat het in NL? Het heeft lang geduurd maar ik heb weer eens een verhaal. Eerst een klein verhaaltje over hoe het was reizen met mijn ouders, daarna komt een klein verhaaltje over de South Island in New Zealand (sorry maar niet vandaag).

Voor de mensen die in February jarig waren beetje laat Happy Birthday en voor maart mensen alvast Happy Birthday.

Dinsdag 20 January Ik kon niet wachten om mijn ouders weer terug te zien, maar ik wilde ook niet Jason verlaten. Door dubbele emoties kon ik het niet droog houden toen ik mijn ouders zag. De rest van deze dag hebben we lekker door de hitte Melbourne door gecruised met onze persoonlijke "tourguide Jason". Het luxere travel is begonnen. Ffies geen hostels en bussen meer. Heerlijk!!! De volgende dag (woensdag 21 January) hadden we een beetje bij geslapen en gingen we naar de Australian Open. Het was erg warm, zonnig en lots of people walking around. Door de hoeveelheid mensen was er overal rijen om een wedstrijd te zien. Uiteindelijk lukte het ons een arena in te kunnen. Hier hebben we 3 wedstrijden bekeken, 1 daarvan de gezusters Williams. Super gezellig om dit mee te maken. 's Avonds met Roy afgesproken en uit wezen eten.

Donderdag 22 January ging ik met mams opstap om wat zaken te regelen, een beetje te gewinkeld en sightseeing in St. Kilda. Vaders was weer op de Australian Open. 's Avonds weeer met Roy uit wezen eten. Later op de avond nog ffies gekaart. Dat was een tijd geleden voor mij. Ik natuurlijk dik verloren!

Vrijdag 23 January terug naar de airport om de huur auto op te halen. Vanaf hier gingen we richting Phillip Island. De tomtom verliep wat stroefjes, maar uiteindelijk kwamen we uit Melbourne. Onderweg hebben we nog gestopt bij een boederij langs de weg. Stonk behoorlijk, maar ze hadden wel bambi. Op Phillip Island hebben we een penquine parade gezien. Vanuit de skybox zag je hoe ze het land probeerde op te waggelen. Heel grappig om dat te zien. Hier verbleven 1nachie.

Zaterdag 24 January gingen we naar Lorne via de Great Ocean Road. Lorne is een mini plaatsje, met een mooi uitzicht over zee. We verbleven hier niet, omdat alles was volgeboekt door de stomme long weekend (Australia Day). Dus moesten we een stukje verderop. Morgen naar Apollo Bay.

Zondag 25 January mooie uitzicht foto's gemaakt. Enja je gelooft het niet maar ik heb tijdens onze trip mijn eerste koala gezien. Ze zijn echt schattig en zien eruit als knuffelberen. In Apollo Bay verbleven we 2nachies, by miss doubtfire. 1e dag het dorpje verkent en lekker in de zon gelegen op het strand. 2e dag was bewolkt, toen besloten we te gaan wandelen. 1e wandeling van een uur en de 2e voor 1,5uur. Tijdens de wandelingen hebben we waterfallen en hoop bomen gezien. Het was tevens ook Australia Day, daar hebben wij niks van gemerkt.

Dinsdag 27 January was het weer een stukje rijden dag naar Port Fairy. De apostells gezien. Ik heb ze geteld zijn er nog maar 7. Leuk om te zien. Daarna ffies naar het strand geweest, voordat we Port Fairy inreden. Hier bleven we 1 nachie.

Woensdag 28 January was een goede dag om eerst te beginnen met een stevig ontbijt, daarna strand ochtend je pakken en na een lekkere lunch door te gaan naar Port Headland. Port Headland is een truckers plek vind ik. Er reden ontzettend veel trucks. Voor de rest valt hier niet veel te beleven. 1nachie hier dus!

Donderdag 29 January een lange rit naar Robe. Robe is een leuk klein vissersplaatsje en de moeite waard om hier 2nachies te blijven. Lekker uitrusten, was draaien, zonnen en vis eten. Nou lekker toch!

Zaterdag 31 January Victor harbour stond op de programma. Vanuit hier kun je namelijk naar Kangaroo Island. De volgende dag was het vroeg opstaan om de hele dag op kangaroo Island te kunnen vertoeven. Het is een grotere island dan ik dacht. De leukste attractie hier was de Seals. Lazy bastards, lekker liggen op de rotsen en af en toe zwemmen naar voedsel. What a hard life!!!

Als ik eerlijk moet zijn weet ik vanaf hier niet zo meer wat we hadden gedaan. Ik weet wel wat maar weet niet meer. Dus heb ik hier een korte samenvatting.

In Barossa Valley scenery route genomen om mooie uitzichten te zien over de wineries en natuurlijk wine proeferij gedaan.

1dag hebben we ontzettend veel gereisd. Van Adelaide kant naar Melbourne kant.

The Grampians gezien. Een zeer mooi gebied. Toen gingen we richting een dorpje daar in de buurt om te blijven slapen. Alleen we vonden het allemaal niks en besloten om verder te gaan reizen. Geen idee waar we stopten. (mam, jij weet het wel toch via je persoonlijke dagboekie!!). In Geelong bleef ik 1nacht en mijn ouders 2nachten. De andere nacht moest ik zo nodig Jason zien, dus ik vertrok met de trein naar Melbourne.

Zondag 08feb was een rot dag voor mij. Het zat allemaal niet zo lekker mee!

Me internet geld is op,

Ik zal proberen als ik in Christchurch (25february) weer ben New Zealand (South Island)verhaal er op te zetten. Maar ik beloof niks.