Vervolg

Hai there,

Sorry, ik weet het. Het is een aantal geleden. Hoe was Sinterklaas? Heb ik wat gemist, hoe waren de kado's?

Hier is mijn vervolg op mijn laatste verhaal. Waar was ik gebleven. Oja.

Day 6 Karijini National Park

De hele dag in de bus gezeten. Met een tussenstop in Tom Price zijn we eindelijk aangekomen in Karijini. Karijini is een National Park met een berglandschap. We verbleven hier day 6,7 en 8. Erg fijn niet meer een hele dag in de bus, alleen kleine stukjes. En niet je backpack hoeven in pakken. Voor de rest hebben we niks gedaan deze dag.

Day 7 and 8 Karijini National Park

Deze 2 dagen hebben we het gebied ontdekt. Dit area heeft Gorges. Gorges zijn kleine waterpools in de Hammersley Ranges (bergen). De Hammersley Ranges zijn ontwikkeld ruim 2,500 miljoen jaar geleden en het is een meest ongewone landschap op aarde. De Gorges vind je in een van de mooiste gebieden van Australie. In deze gorges zijn ideaal voor swimming en sommige zijn zo smal dat je beide kanten kan aanraken in 1x.

Ffies lopen vertalen. Wat ik wil zeggen is. Karijini is een van de mooiste berglandschap in heel Australie. We hebben veel gezwommen, geklauterd en veel gelachen. Kortom ik had een super tijd in Karijini. Meer kan ik er niet over vertellen. Anders word mijn verhaal wel een beetje saai. (Foto's zijn onderweg naar huis, dus binnenkort kunnen jullie zien wat ik bedoel met mooi berglandschap.)

Day 9 Indee Station

Helaas verlieten we Karijini en hadden een hele dag rijden. We gingen naar Indee Station. Indee station is een cattle station met een campground. Deze nacht sliepen we buiten in de openlucht met duizende sterren, koeien en kangaroos. Dat was wel leuk, omdat de kangaroos wel heel dicht bij kwamen. Ik was de enige die ze horen, we waren nog geen 10meter van ons verwijderd. Voor de rest niet veel gedaan.

Day 10 Broome

Vandaag onze laatste lange tour in de bus. Na een halve dag in bus waren aangekomen op onze laatste bestemming BROOME! Broome is een klein dorp, met een strand en veel vissers. Tijdens de winter is Broome niet al te druk.

Om de tour leuk te eindigen gingen we met z'n allen uiteten en naar een bar. Maar eerst een sunset op Cable Beach (strand van Broome). De sunset zijn hier speciaal, omdat je ten eerste op het strand staat en camels komen voorbij. Je kan trouwens een sunset tour doen met die camels (heb ik niet gedaan, te weinig tijd). Na de sunset gingen we lekker eten, daarna gingen we naar een bar waar ze karaoke hadden (heb ik weer niet gedaan, ik kan niet zingen). Maar 3 van onze groep waren moedig en hebben het wel gedaan.

De tour is geeindigd!

De volgende dag was het wasdag en relaxdag. 's Avonds weer een sunset gezien en met 4 anderen samen gekookt. Wraps en salade, gezond en nog lekker ook! Leuk om zou mijn trip in de westkust te eindigen. Op naar Darwin met een temp van 40. Lekker warm.

Om 13:00uur de volgende dag was mijn vlucht naar Darwin. Darwin is de capital van Northern Territory. Het is niet zo groot en lekker warm. Jammer dat ze geen beach hebben waar je kan zwemmen. Stomme crocs en jelly boxfish. Morgen komen de Irish koppel en de dutch jongen, dat ik heb leren kennen tijdens mijn laatste tour naar Darwin. Gezellig!!! Voordat ze kwamen uitgeslapen, geshopt en gezwommen. Niet veel bijzonders ik weet het.

Litchfield

Op vrijdag 14nov had ik mijn day tour Litchfield. Litchfield is een national park. Eerst hadden we een croccruise. De croccruise was op een rivier (ik ben ffies de naam kwijt) en duurde 1uur. Tijdens deze cruise werden de crocs vanuit de boat gevoerd. Crocs kunnen eigenlijk best hoog uit het water komen. Had ik niet verwacht, was super leuk omdat te zien. Nadat de crocs waren gevoerd, gingen ze over op de roofvogels. Uit het niets kwamen de vogels en werden vanuit de lucht gevoerd. Ik bedoel het vlees werd omhoog gegooid en zij vingen het op. Was erg impressive om te zien (mam, zelfs jij had dit leuk gevonden). Na de cruise hebben we de Cathedral Termite Mounds bezocht. Dit zijn termieten heuvels in het midden van een grasveld. Hetzelfde wat ik in Cairns heb gezien. Daarna gingen we naar Wangi en Florence Falls. Lekker gezwommen en uitzicht fotos gemaakt. Na een 1uur was het tijd om naar onze laatste stop te gaan. We gingen naar de Buley Rock Hole. Dat zijn allemaal kleine pools bijelkaar, dat via rotsen en water met elkaar zijn verbonden.

Het was een leuke dag, maar ik kan het niet aanraden om te doen. Ik vond alleen de croccruise erg leuk en de moeite waard om te doen. De rest viel een beetje tegen.

Tasmania

Ik vertrok uit Darwin woensdag 19nov naar Sydney. Ik ging van 40C naar 27C, dat was ffies koud. Na een aantal dagen wen je wel aan de temp. Ik heb niet veel gedaan in Sydney. Ik heb wat vrienden opgezocht, 1dag op het strand gelegen en mijn neef Roy opgezocht. Gezellig ffies een biertje gedaan met Roy. Was wel raar dat ik tegenover een famlid in Aussie stond. Het zal wel nog raarder worden als mijn lieve ouders voor mijn neus staan.

Ik ben in Sydney, now what. Ik ging ffies ervoor zitten wat ik ging doen, voordat 2vrienden mij komen opzoeken. 3weken in Sydney is te lang, ik heb de oostkust, westkust, northern territory en red Centre gedaan. Ik hou niet veel opties over. Toen bedacht ik, ik heb Tasmania niet gedaan. Lets go overthere to have a look.

Dinsdag 02dec ging ik naar Hobart (Tasmania). Tasmania is een eiland van Australia. Het is hier groen, dus regent veel en kouder in Syd. O, ik vergeet het is erg winderig hier. Hobart is de capital van Tasmania. Het is niet de grootste stad, maar voor mij net groot genoeg. In Hobart kan je veel doen. Je kan hier zwemmen (in een zwembad) en tegelijker tijd relaxen in de jacuzzi, sauna en steam room.

Vrijdag 05dec heb ik een mountainbike tour gedaan. We werden op mt Wellington 1270m afgezet en vanaf hier begon de tour. Ik moet wel eerlijk zijn ik hoefde alleen te remmen. We gingen alleen down the hill. Daarna al de gefiets ging ik met 3 Amerikanen wat eten en drinken. Dat was wel gezellig. Ik zou 's avonds gaan stappen met 1 van de Amerikanen, maar die lul (sorry voor mijn taalgebruik) liet me zitten. Hij was naar de movie gegaan en was te moe om nog uittegaan. Dus ging deze meid alleen uit! Goed he!!!

Zaterdag 06dec ben ik naar de beroemde Salamanca market geweest. Daarna ben ik met een tour naar Port Arthur geweest. Wat tussenstop gedaan voordat we in Port Arthur aankwamen. Port Arthur was een gebied met een gevangenis. Nu een toerist attractie. Voordat we terug gingen hadden we nog een gost tour door de gevangenis. Was wel een leuke dag. Vandaag niet uitgegaan.

Zondag 07dec was ffies een relax day. Niet zoveel gedaan.

Maandag 08dec ben ik naar Dover gegaan en een tour gedaan naar het zuidelijkste puntje van Australie geweest. Daar is geen mens, population is 10mensen of zo iets. En ik heb een airwalk gedaan. Dat is ongeveer hetzelfde wat ik in de westkust heb gedaan (Top tree walk).

Dinsdag 09dec was ik weer terug in Hobart. Ik wilde de volgende dag naar Strahan, maar er reden geen bus tot donderdag. Dus nu morgen ga ik naar Strahan voor 4dagen en dan ga ik naar Cradle Mountain. Mij benieuwen.

Tot nu toe is Tasmania het mooiste en groenste gebied van Australie. Volgens mij ga ik me hier wel vermaken.

Happy Birthday sis, maar ik hoop dat mijn sms doorkwam.